Zenne Dancer (2012)

“Eğer bu bir peri masalı olsaydı şöyle başlardı: Çok eskiden, bir araya gelmesi imkânsız üç arkadaş vardı…” Geçen gün sevdiğim bir arkad...

“Eğer bu bir peri masalı olsaydı şöyle başlardı: Çok eskiden, bir araya gelmesi imkânsız üç arkadaş vardı…”
Geçen gün sevdiğim bir arkadaşımla birlikte Zenne'ye gittik. Filmin trailerlarını daha önceden izlemiştim, hep yaparım bunu zaten. Gitmeden önce fikir edinmek lazım. Yapımcılarını dinlemiştim. Çok güzel görsel öğeler hazırladık filmde, uzun süredir bunun için çalışıyoruz demişlerdi ama ben anlattıkları kadarını bulamadım doğrusu.

--spoiler başladı--
Filmin ana kahramanı Ahmet ve Can. Ahmet doğudan İstanbul'a okul için gelmiş. Eşcinselliğini ailesinden saklamak için götünü yırtıyor. Can ise eşcinselliğini alenen yaşayan bir asker kaçağı. Film bir süre bu şekilde ilerliyor. Can'ın eşcinsel hayatı, Ahmet'in ailesiyle savaşı, daha sonra Can'ın Zenne kıyafetleriyle fotoğraflarını çekmek isteyen Daniel geliyor.
Can ve annesi
Daniel dünyaca ünlü bir fotoğrafçı. Onlarca ödül almış. Can'ın fotoğraflarını çekmek için geliyor. Ahmetle orada tanışıyorlar. Ahmet aşık oluyor. Danielle birlikte takılmaya başlıyor bir süre. Sonra Ahmet Daniel'in ailesine karşı açık olduğun öğrenince kendi ailesi geliyor aklına, üzülüyor falan. Daniel dürüst olması gerektiğini, onlara anlatması gerektiğini belirtiyor. Oysaki Daniel'ın bilmediği bir şey vardı:
Dürüstlük bazen öldürür.
Ahmet Can ile birlikte pembe tezkere alıyor. Daniel ile yurtdışına çıkmaya hazırlanıyor Ahmet. Gitmeden önce de telefonda babasına eşcinsel olduğunu anlatıyor. Babasına kalsa sorun yok ama Ahmet'in annesi rahat durmuyor (cazgır karı). Babasının eline silahı tutuşturup "namusumuzu temizle" edasıyla Ahmet'in yanına gönderiyor. Babasının Ahmet'i öldürmesiyle film bitiyor. Özetle film böyle. Ki benim anlatmama bakmayın, gidin izleyin.
--spoiler bitti--
Ahmet ve sevgilisi Daniel
Açılış sahnesinde ve sonrasında devam eden dans sahneleri gerçekten güzeldi. Zenne karakteri de oldukça güzel yaratılmıştı ve Can karakterini oynayan Kerem Can gerçekten takdire şayan bir performans sergilemişti.  Can'ın annesi rolündeki Tilbe Saran da keza öyle. Ki bu performans ona Altın Portakal Film Festivali'nde en iyi yardımcı kadın oyuncu ödülünü kazandırmıştı. Yine aynı festivalde en iyi yardımcı erkek oyuncu ödülüne layık görülen Ahmet rolündeki Erkan Avcı da takdire şayandı.

Altın Portakal'dan en iyi ilk film, en iyi görüntü yönetimi ve SİYAD en iyi film dahil 5 ödülle dönen Zenne, herkesin izlemesi gereken bir yapıt. Filmin bir çok eksikliği var ama bir çok konu hakkında bilgi edinmek için gidip izlenmeli, hatta çok yakın bir arkadaşla oturup kritik bile yapılmalı. İster homoseksüel olun ister heteroseksüel dünyada kendinizden farklı insanların olduğunu ve onlara saygılı olmanız gerektiğini öğrenmeniz için gidip izleyin.
“… Ama bu bir peri masalı değil. Bu, dansın ta kendisi.”
Bu arada filmin gerçek bir hikaye olduğunu da unutmayın. Sevgilerle...

Benzer Yazılar

13 bıdı bıdı var.

  1. ''Namusumuzu Temizle''? Çok komik cidden. Ne sanıyorlar acaba :)

    YanıtlaSil
  2. @Charlie Chaplin
    Doğuda bu olay ciddi olarak bir namus meselesi. Biliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Bu tatilde bende izleyeceğim inşallah.. Yaşadığım küçük şehre bu film gelmedi, gelmezde.. Gerçi gelse de gay olduğunu kabul etmiş gayler "o ne der, bu ne der" diye çekinip ben bu filme bu şehirde gidemem diyorlar.. Onlar bile çekiniyorlarsa, diğer insanlar nasıl gitsinler ki?

    Ben buralı değilim, sanırım o yüzden daha rahat davranıyorum. Ben bu film gelse hemen giderdim, en önde de göğüsümü gere gere otururdum.. Ali ile Ramazan kitabını da elimde taşımaktan, okumaktan çekinmem.. Çekinmedim..

    Ama gay bir arkadaşım ben bu filme burada gidemem deyince... O zaman bu film zaten gelmez dedim.. Öyle de oldu :(

    YanıtlaSil
  4. bende izledim harikaydıı uzun zamandan sorna ağlatan tek film

    YanıtlaSil
  5. @BiGay
    Ben arkadaşıma gittiğimde sinema salonundaki herkesin gay olmasını bekliyordum ama gay o kadar azdı ki. Bildiğin hetero çiftler gelmişti. Çok şaşırmıştım. Ve oldukça fazlaydılar. Film Antalya'da ödül aldığı halde orada bile yok, sizin oraya hiç gelmez zaten :D

    @pistisvejanus
    Ben ağlamasam da oldukça üzüldüm, hatta sonra kendi durumum aklıma geldi iyice üzüldüm.

    YanıtlaSil
  6. uf yaa biriniz alin kamerayi da kaydedin filmi sevabina ve bana gonderin. bu film buraya da gelmez:(

    YanıtlaSil
  7. @bikomoko
    1 ay kadar bekle, düşer nete :)

    YanıtlaSil
  8. netten izlemeyelim ama lütfen bu 'kesit'i..
    film değil bu şey kesinlikle.

    bikomoko ben dvd sini alır sana kargolarım çıkınca. =*

    YanıtlaSil
  9. kurtlar vadisi geldi buraya da sanmam bu gelmez...

    bisexie ^_^ mwaah:)

    YanıtlaSil
  10. büyük ihtimalle bir iki aya dvd si çıkar o zaan nedede düşer bikomoko

    YanıtlaSil
  11. ilk yorumları okudum da şu aklıma geldi twitterdan, filmde ahmet benim annem temizlik takıntılısıdır,ama ben onun kadar temiz değilim diyor. mükemmel bağlantıları olan bir film aslında.

    YanıtlaSil
  12. kaldırımcımmmmmmmmmmm
    yasemin mori paylastımmm bi tane daa..
    senin için =*

    öperim.
    ösledim

    YanıtlaSil