17 Mayıs Uluslararası Homofobi Karşıtlığı Günü

Aslında bugünün tam adı "Uluslararası Homofobi, Bifobi ve Transfobi Karşıtlığı Günü" Bundan tam 22 sene önce Dünya Sağlık Örgütü...

Aslında bugünün tam adı "Uluslararası Homofobi, Bifobi ve Transfobi Karşıtlığı Günü" Bundan tam 22 sene önce Dünya Sağlık Örgütü eşcinselliği Hastalıkların Uluslararası Sınıflaması listesinden çıkardı. Bir bildirgeyle yayınlanan bu karar Avrupa Birliği ülkeleri ve Brezilya tarafından resmen tanındı.

Bu çok önemli bir konu.

En temel haklarımızı bile doğru düzgün yaşayamadığımız bir dünyada bu da yetmezmişçesine nefret söylemlerine maruz kalıyoruz.

Neymiş?
Hastalıkmış.

Canım benim, bak yıllar önce Dünya Sağlık Örgütü diyor ki "bak bu hastalık değil, ona göre davranın bu insanlara. Bu insanlar en az sen kadar normal." Ee sen hala neyin kafasını yaşıyorsun?

Ama toplumumuz kabullenemiyor, kabul edemiyor. Ben bunu tamamen ataerkil bir toplumdan gelmemize bağlıyorum. Toplum daha kadının ses çıkarmasına bile tahammül edemiyorken bir de eşcinsellerin direnişi iyice her şeyi tetikliyor olsa gerek.

Kadınların da erkeklerle eşit haklara sahip olması onların en doğal hakkı. İnsan olanın hakkı çünkü. Ama olmuyor. Çünkü değişim söz konusu. Erkek egemenliğinin yıkılması söz konusu.

Noldu? Farklı diye mi bütün bunlar. Yıllardır erkekler egemendi, hala öyle olmasını istediğiniz için mi bunlar?

Farkındaysanız eşcinsel egemenliğinden bahsetmiyorum. Eşitlikten bahsediyorum. Yalnızca eşitlik. Kadın ve erkek eşit olmalı diyorum. İnsan oldukları için aynı değeri görmeli diyorum.

Tabii buradan da eşcinsel haklarına geçiyorum. Onlar da insan diyorum. Yıllar boyu ne kadar zulüm görsek de biz de insanız diyorum. Sokakta nefret söylemine maruz kalmadan rahat rahat yürüyemeyeceksem heteroseksüel 2 birey beni niye doğurdu o zaman diyorum.

İnanın zor, hayat çok zor. Eşcinseller için daha zor. Aslında bunu siz zorlaştırıyorsunuz. Nefret söyleminde bulunanlar. Aslında heteroseksüel bireylerin de toplum huzuru için bizi desteklemesi gerektiğini düşünüyorum. Tabii hala ataerkil toplum olarak kalmamızı istiyorsanız orası ayrı.

Ama ben umutluyum, kısa zamanda Türkiye'de çok güzel şeylerin olacağını düşünüyorum. Cidden hissediyorum bunu.

Bu arada Homofobi Karşıtlığı Günü 20 Mayıs'ta Ankara'da yapılacak bir yürüyüşle kutlanacak. Antihomofobi.org'un sitesinde yazan açıklamayı aynen iletiyorum:
Kaos GL’nin bu yıl beşincisini düzenlediği “Homofobi ve Transfobi Karşıtı Yürüyüş” 20 Mayıs Pazar günü Ankara’da gerçekleşecek. Kurtuluş, Kıbrıs Caddesi Kavşağı’ndan saat 13:00’te başlayacak yürüyüş, Sakarya Meydanında yapılacak basın açıklaması ile sona erecek.
Ankara'da olsam asla kaçırmayacağım bu yürüyüşe tüm Ankara ve çevresindeki illerden eşcinsel dostlarını bekliyoruz. Hepinizi sahalarda görmek istiyoruz.

Giden herkesi de tek tek öpüyorum :*

Benzer Yazılar

0 bıdı bıdı var.